HYPERDRIVE Ceiling Speaker BGM & Paging
HYPERDRIVE Ceiling Speaker BGM & Paging
Hyper drive brown

HYPERDRIVE Ceiling Speaker BGM & Paging

Bestelnummer: 12000 Niet op voorraad. Levertijd 14 dagen

Leverbaar december 2021.

Deze plafondluidspreker is specifiek ontworpen voor achtergrondmuziek en omroep. Het karakter van de luidspreker legt de nadruk op de midden en hoge tonen, waardoor gesproken woord, vocalen en melodielijnen zelfs op zacht volume uitmuntend verstaanbaar zijn.

Het is een vondst van Bram Meijer uit Amsterdam, die al in de jaren '80 experimenteerde met 100V techniek in de horeca. Als rasechte Mokummer kwam hij bij alle cafés in de Pijp, Jordaan en rosse buurt. Nadat in 1983 de CD op de markt kwam in Nederland ontstond er een run op complete muziekinstallaties, zodat er niet altijd meer in band of muzikant ingehuurd hoefde te worden.

Bram stond bekend als de lokale elektronicaboer en bedacht een manier om gehoor te geven aan de vraag. De oplossing was een 100V systeem waarmee hij de uitbater een scherp pakket kon aanbieden van CD tot speaker met installatie. In sommige kroegen hoefde de muziek niet te hard te staan, maar juist op rustig volume zodat de gasten ongehinderd met elkaar konden ouwehoeren.

Meijer genoot zijn opleiding Elektrotechniek op de allereerste Hogere Technische School in Amsterdam en was één van de eerste leerlingen van de gloednieuwe school op de Europaboulevard 23, waar in 1964 de eerste paal werd geslagen. Dankzij zijn elektronische kennis ontwikkelde Bram zijn eigen 100V inbouwspeaker voor achtergrondmuziek in zijn werkplaats in de Roerstraat in de Amsterdamse Rivierenbuurt. De naam op de speaker? HYPERDRIVE.

De naam HYPERDRIVE kwam niet zomaar tot stand. Elke keer wanneer Bram werd gebeld door een klant was hij dolenthousiast. Sjaan, de vrouw van Bram, noemde het 'hieper'. Helemaal hieperdepiep en vol passie reed Bram na zo'n belletje naar zijn klant om hem te helpen. Onder het genot van een Bols jenever zaten Bram, Sjaan en hun buurman regelmatig te keuvelen. Bram droomde ervan om zijn producten internationaal aan te bieden en ze waren er dan ook snel over uit dat zijn luidsprekers een Engelse, internationale naam moesten krijgen. Het werd een combinatie van 'hieperdepiep' en 'rijden': HYPERDRIVE. Omdat Bram elke keer vol vuur naar zijn klanten reed.

Meer informatie
Door onze site te gebruiken, gaat u akkoord met ons  Privacybeleid. Sluiten